Erasmus+ Projekt "Full STEAM Ahead", 2020.-2023.

Erasmus+ KA229 aktivnost – školska partnerstva
Aktivnosti učenja, podučavanja i usavršavanja u sklopu Ključne aktinosti 2, Kratkoročnog zajedničkog osposobljavanja osoblja
 
Cilj projekta: Razmjena dobre prakse i pronalaženja najboljih metoda podržavanja i poticanja samopoštovanja, samopouzdanja, samostalnosti i otpornosti kod djece, putem učenja kroz igru, STEAM aktivnosti i metodu usredotočene svjesnosti (mindfulness) sa naglaskom na aktivnosti na otvorenom
 
Naši partneri :

Sjeverna Irska – Dungannon, koordinator projekta
Windmill IPS Integrated school >>> vrtić i osnovna škola (3-11 god.) sa dugogodišnjim iskustvom u EU projektima te implementacijom naučenih metoda rada, Islandske Play to learn more i Relax kids u svoj kurikulum, kao i dugogodišnjom suradnjom sa Norveškim vrtićima i stvaranjem kurikuluma za boravak na zraku.

Engleska – Cornwall
Highway farm activity center LTD
>>> centar kojemu je glavni cilj omogućiti prirodno okruženje za učenje (3-14god.). Mali istraživači - vrtić na otvorenom, 90 % vremena borave vani, osim u slučajevima ekstremnih vremenskih prilika (kokošinjac, vrtlarenje i konzumacija uzgojene hrane...)

Island – Hafnafjodur
Leikskolinn Stekkjaras
>>> inspirirani Reggio Emilia pedagogijom (2-6god.) Poznati po učenju na otvorenom, osmislili su nagrađenu Stations of learning metodu.

Norveška – Eikefjord
Eikefjord barnehage
>>> vrtić za djecu od 1 do 6 god. Djeca od 5 do 6 god. 

Belgija - Hoboken
Stedelijke Basisschool Polderstad >>> vrtić i osnovna škola (2-12god.), dosta djece doseljenika stranih govornih područja. Naglasak na zdravom načinu života i zdravoj prehrani.


 __________________________________________________________________________________________________________________________________

 
Aktivnosti učenja, podučavanja i usavršavanja

 
12. – 15.12.2021.
Mobilnost u Hafnarfjordur, Island, gdje je započeo Erasmus plus KA2 projekt Full Steam Ahead.
Zemlje partneri projekta su Sjeverna Irska, Island, Belgija, Hrvatska, Norveška i Engleska.
 
Prvi dan
Susret u vrtiću, obilazak skupina, upoznavanje sa ritmom dana.
Sastanak koordinatora, dogovor o tijeku projekta, mjesečnim zoom sastancima, slijedećoj mobilnosti u Belgiju. Ostatak grupe odlazi sa odgojiteljima i djecom dvaju odgojnih skupina u šumu. Na pješačkoj udaljenosti od vrtića nalazi se šuma gdje djeca provode vrijeme na otvorenom.

 
Drugi dan
Dolazak u vrtić u 8:00, provodimo vrijeme sa djecom na dvorištu. Potpuni je mrak. Zimi na Islandu sviće tek oko 11 sati i sunce zalazi već oko 15 sati.
Odgojitelji i djeca imaju svjetiljke, djeci su ponuđene aktivnosti svijetla i sjena – projektori usmjereni na zidove, stolovi za istraživanje svijetla... zatim se okupljaju oko logorske vatre i peku kokice.
Bilo je nevjerojatno vidjeti kako su sva djeca sretna što su vani u mraku i kako osoblje koristi ovo iskustvo za igru ​​sa svjetlom i sjenama.
Navečer smo se vratili u vrtić na odgojiteljsko vijeće gdje je svaka od zemalja partnera predstavila svoju predškolsku ustanovu, rasprava.

 
  
 
Treći dan
Svaka zemlja partner pripremio je aktivnost za djecu na dvorištu, djeca su mogla doći i istražiti aktivnost iz svake zemlje. Mi smo radili mjehuriće koji poskakuju na rukavicama, a puhali su iz štapića koje su izradila djeca naših skupina, Belgijci su radili slime, Norvežani su postavili poligon od užeta uz koji se hoda sa povezom na očima (blindfolded rope walk), a Irci su ponudili igru „Vulkani protiv kratera“ (motorička igra okretanja diskova).
Kasnije smo se svi okupili uz logorsku vatru i pekli palačinke. Bilo je jako zabavno vidjeti djecu kako uživaju u mnoštvu novih ideja.
Poslijepodne su koordinatori otišli u šumu sa tri odgojne skupine, a ostali su ostali kako bi naučili nešto više o pristupu i načelu predškolske ustanove – Reggio pedagogiji.

 
   
 
Četvrti dan
Dan posvećen upoznavanju kulturnih, povijesnih i prirodnih znamenitosti.
Obišli smo „golden circle“ turu koja uključuje Thingvellir National Park, the Gullfoss waterfall, the Geysir, gradić Selfoss i farmu rajčica.

 
   
 
Odgojitelji „Iskrice“ su se divno proveli i imaju puno novih ideja koje će podijeliti s djecom.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 
14.6. – 17.6.2022.
Mobilnost u Hoboken, Belgija  gdje se nastavio Erasmus plus KA2 projekt Full Steam Ahead sa svojim LTT ( Learning, Teaching, Training Meeting) mobilnostima.
Zemlje partneri projekta su: Island, Belgija, Hrvatska, Norveška i Engleska i Sjeverna Irska, koja je ujedno i koordinator projekta.
Prvi dan
Susret u vrtiću/školi Polderstad, dobrodošlica, obilazak prostora, upoznavanje sa glavnim vrijednostima i cijevima kurikuluma vrtića/škole.
Sastanak koordinatora, dogovor o tijeku projekta, planiranim zadacima i slijedećoj mobilnosti u Sjevernoj Irskoj. Ostali članovi tima odlaze u obilazak školske nastave i vrtičkih skupina te njihovih aktivnosti. U popodnevnim satima se upoznajemo sa ostalim  djelatnicima vrtića i sve zemlje partneri predstavljaju svoje ustanove. 

 
   
 
Drugi dan
Dolazak u vrtić u 8:30, provodimo aktivnosti projekta sa djecom na dvorištu (outdoor stations for the children); Hrvatska je provela utrke vjetrenjača, eksperiment miješanja boja, mali kviz; druge zemlje partneri su se uključile sa drugim paralalenim aktivnostima: proučavanje biljaka uz uključivanje suvremenih tehnologija, izrada kuhinje od paleta, eksperimenti sa bojama. Djeca su kružila po svim pripremljenim punktovima. Kasnije smo sudjelovali u praktičnim aktivnostima pročišćavanja vode, uočavanje razlike između onečišćene i pitke vode. Nakon toga smo se upoznali s obližnjom okolinom šumom Natuurpunt za koju se brine lokalna zajednica, školska i vrtička djeca sudjeluju u edukativnim razgledima i učenju o prirodnim staništima životinja i biljaka.

 
   
      
 
Treći dan
Posjetili smo srednjoškolski kompleks Piva, Antwerpen kao izuzetan primjer praktičnog kurikuluma za strukovno obrazovanje koji imaju dugogodišnju tradiciju i članica su internacionalnog i europskog udruženja turističkih škola. Imali smo priliku svjedočiti kako se praksa i teorija povezuju s naglaskom na praktične izvedbe i suradnju i povezanost s lokalnom zajednicom.
 
   
 
Četvrti dan
Dan posvećen upoznavanju kulturnih i povijesnih znamenitosti Antwerpwena uz stručno vodstvo. Posjet kolegicama i kolegama u Antwerpenu zajedno sa svim partnerima iz projekta je pokazao koliko je važno upoznavati različitosti i učiti jedni od drugih. U svojoj praksi ćemo nastojati primijeniti i prezentirati dobre primjere iz Belgije.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

17. do 20. siječnja 2023.
Mobilnost u 
Eikefjord barnehage, Norveška
 
  

Prvi dan u dječjem vrtiću u Eikefjordu obilazimo vanjski prostor (povišene vrtne gredice, kućica za alat, komposište, kuhinja na otvorenom sa sudoperom, pećnicom i ložištem, drvena kućica za prijelazni period u zimskim mjesecima itd.). Odlazimo s djecom i odgojiteljima na pješačenje u obližnju šumu gdje promatramo svakodnevne aktivnosti djece u prirodnom okruženju (kretanje po šumskom terenu, penjanje po granama drveća, spuštanje niz padine, igre vodom iz potočića, grudanje...). U dijelu šume vidljive su razne oznake koje su napravila djeca i odgojitelji (putokazi, kamena zmija, priča o tri koze...). Djeca su vrlo spretna i nesputana u svojoj igri i istraživanju te ujedno otvorena i rado nas pozivaju da im se pridružimo.
 
    
 
     
 
Naši domaćini pripremili su objed na tradicionalan način - svinjetina pečena pod zemljom. U popodnevnim satima obišli smo skupine u vrtiću te upoznali ostalo osoblje, a za kraj prvog dana domaćini su nas poveli na kratko planinarenje na obližnji vrh planine Brandsøyåsen.
 
     

                   

Drugi dan odlazimo u posjet školi Torvmyrane - ustanova s vrtićem, školom i izvanškolskim programom s djecom od 1 do 12 godina. Nakon upoznavanja s osobljem, prezentacije o školi i kratkog obilaska vrtića i razreda, odlazimo s djecom skupine petogodišnjaka (Outdoor program) u šetnju šumom do "šumske igraonice" pri vrhu planine.
Domaćini pripremaju druženje uz tradicionalnu hranu “hjortegryte” (gulaš od jelena) te kulturno umjetnički program lokalnih glazbenika. Prezentacije partnerskih ustanova prikazane su tijekom večeri.
 
     


     
 
 
     

Treći dan susreta rezerviran je za upoznavanje prirodnih ljepota ovog dijela Norveške - izlet u Loen i vožnja žičarom do vrha planine.
 

 
Četvrti i ujedno posljednji dan bio je u znaku druženja i igre na otvorenom s djecom iz dječjeg vrtića Eikefjord (na -9 C). Naš tim pripremio je nekoliko aktivnosti (izrada čestitki otisakivanjem kore drveta, izrada Prutimira od grančica iz obližnje šume nakon prepričavanja istoimene priče i slaganja kartica, te izrada jelena od grančica i plutenih čepova). Bilo je tu i drugih zanimljivih aktivnosti naših kolega iz Sj. Irske (miješanje boja, bojanje snijega), Engleske (kuhanje u limenci), Belgije (istraživačke aktivnosti pomoću balona: elektricitet, raketa...), Islanda (abeceda u pokretu, glasovi na različitim jezicima).
 
     

 
 

Ispiši stranicu