Erasmus+ Projekt "Full STEAM Ahead", 2020.-2022.

Erasmus+ KA229 aktivnost – školska partnerstva
Aktivnosti učenja, podučavanja i usavršavanja u sklopu Ključne aktinosti 2, Kratkoročnog zajedničkog osposobljavanja osoblja
 
Cilj projekta: Razmjena dobre prakse i pronalaženja najboljih metoda podržavanja i poticanja samopoštovanja, samopouzdanja, samostalnosti i otpornosti kod djece, putem učenja kroz igru, STEAM aktivnosti i metodu usredotočene svjesnosti (mindfulness) sa naglaskom na aktivnosti na otvorenom
 
Naši partneri :
Sjeverna Irska – Dungannon, koordinator projekta
Windmill IPS Integrated school >>> vrtić i osnovna škola (3-11 god.) sa dugogodišnjim iskustvom u EU projektima te implementacijom naučenih metoda rada, Islandske Play to learn more i Relax kids u svoj kurikulum, kao i dugogodišnjom suradnjom sa Norveškim vrtićima i stvaranjem kurikuluma za boravak na zraku.
Engleska – Cornwall
Highway farm activity center LTD >>> centar kojemu je glavni cilj omogućiti prirodno okruženje za učenje (3-14god.). Mali istraživači - vrtić na otvorenom, 90 % vremena borave vani, osim u slučajevima ekstremnih vremenskih prilika (kokošinjac, vrtlarenje i konzumacija uzgojene hrane...)
Island – Hafnafjodur
Leikskolinn Stekkjaras >>> inspirirani Reggio Emilia pedagogijom (2-6god.) Poznati po učenju na otvorenom, osmislili su nagrađenu Stations of learning metodu.
Norveška – Eikefjord
Eikefjord barnehage >>> vrtić za djecu od 1 do 6 god. Djeca od 5 do 6 god. 

 __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
12. – 15.12. 2021
Mobilnost u Hafnarfjordur, Island, gdje je započeo Erasmus plus KA2 projekt Full Steam Ahead.
Zemlje partneri projekta su Island, Belgija, Hrvatska, Norveška i Engleska.
 
Prvi dan
Susret u vrtiću, obilazak skupina, upoznavanje sa ritmom dana.
Sastanak koordinatora, dogovor o tijeku projekta, mjesečnim zoom sastancima, slijedećoj mobilnosti u Belgiju. Ostatak grupe odlazi sa odgojiteljima i djecom dvaju odgojnih skupina u šumu. Na pješačkoj udaljenosti od vrtića nalazi se šuma gdje djeca provode vrijeme na otvorenom.

 
Drugi dan
Dolazak u vrtić u 8:00, provodimo vrijeme sa djecom na dvorištu. Potpuni je mrak. Zimi na Islandu sviće tek oko 11 sati i sunce zalazi već oko 15 sati.
Odgojitelji i djeca imaju svjetiljke, djeci su ponuđene aktivnosti svijetla i sjena – projektori usmjereni na zidove, stolovi za istraživanje svijetla... zatim se okupljaju oko logorske vatre i peku kokice.
Bilo je nevjerojatno vidjeti kako su sva djeca sretna što su vani u mraku i kako osoblje koristi ovo iskustvo za igru ​​sa svjetlom i sjenama.
Navečer smo se vratili u vrtić na odgojiteljsko vijeće gdje je svaka od zemalja partnera predstavila svoju predškolsku ustanovu, rasprava.

 
  
 
Treći dan
Svaka zemlja partner pripremio je aktivnost za djecu na dvorištu, djeca su mogla doći i istražiti aktivnost iz svake zemlje. Mi smo radili mjehuriće koji poskakuju na rukavicama, a puhali su iz štapića koje su izradila djeca naših skupina, Belgijci su radili slime, Norvežani su postavili poligon od užeta uz koji se hoda sa povezom na očima (blindfolded rope walk), a Irci su ponudili igru „Vulkani protiv kratera“ (motorička igra okretanja diskova).
Kasnije smo se svi okupili uz logorsku vatru i pekli palačinke. Bilo je jako zabavno vidjeti djecu kako uživaju u mnoštvu novih ideja.
Poslijepodne su koordinatori otišli u šumu sa tri odgojne skupine, a ostali su ostali kako bi naučili nešto više o pristupu i načelu predškolske ustanove – Reggio pedagogiji.

 
   
 
Četvrti dan
Dan posvećen upoznavanju kulturnih, povijesnih i prirodnih znamenitosti.
Obišli smo „golden circle“ turu koja uključuje Thingvellir National Park, the Gullfoss waterfall, the Geysir, gradić Selfoss i farmu rajčica.

 
   
 
Odgojitelji „Iskrice“ su se divno proveli i imaju puno novih ideja koje će podijeliti s djecom.

Ispiši stranicu